Jij wil met jouw organisatie weten waar je staat en waar je naar toe moet. Mijn onderzoek kan je daarbij helpen. Samen met jou zet ik een passend en goed onderzoek op. Goed onderzoek betekent voor mij bewezen onderzoeksmethoden toepassen in maatwerkproducten. Mijn persoonlijke aanpak garandeert dat je de antwoorden krijgt, die voor jou relevant zijn, met respect voor jouw waardevolle klanten en jouw personeel. Hieronder zie je enkele van mijn onderzoekmogelijkheden.
Klantenscan
Wie zijn jouw klanten en wat doen ze bij jou en vooral wat doen ze bij anderen? Veel bedrijven weten globaal hier wel antwoord op te geven. Toch laten ze bij klanten omzet liggen en geven ze de minder belangrijke klanten de meeste aandacht.
Mijn klantenscan geeft je op basis van jouw eigen klantgegevens meer inzicht in de opbouw, segmentatie en ontwikkeling van jouw klantenbestand. De scan laat snel zien waar de groeikansen liggen voor jouw organisatie.
Klantperceptieonderzoek
Hoe ervaren jouw klanten jouw dienstverlening? En wat vinden jouw prospects van jouw organisatie? De praktijk leert dat verwachtingen en realiteit altijd verschillen. De vraag is alleen: in hoeverre verschilt het en waarin zitten die verschillen dan?
Het klantperceptieonderzoek van Potter Marktonderzoek maakt het voor jouw klanten en prospects laagdrempelig om hun ongezouten mening te geven over jouw organisatie en jouw producten of diensten. Informatie, waarmee je aan de slag kunt om jouw prestaties nog verder te verbeteren.
Concurrentiescan
Natuurlijk ken je jouw concurrenten en weet je wat ze doen. Toch blijkt dat de concurrentiescan altijd waardevolle informatie en inzichten oplevert. Want een onderbuikgevoel blijkt lang niet altijd voldoende.
De concurrentiescan laat zien wat jouw positie is ten opzichte van jouw belangrijkste concurrenten. Waarin onderscheiden zij zich? Wat zijn hun sterke, maar ook hun zwakke punten? En natuurlijk: waar liggen jouw concrete kansen?
Medewerkersonderzoek
Jouw personeel bepaalt in grote mate de kwaliteit van jouw organisatie en de tevredenheid van jouw klanten. Maar weet jouw personeel wat er van hen wordt verwacht? Wat vinden jouw eigen mensen van hun organisatie? En welke verbeterpunten zien ze?
Het medewerkersonderzoek van Potter Marktonderzoek geeft je inzicht in de houding van jouw personeel ten aanzien van jouw organisatie, de werkzaamheden en de markt.
Wil je weten welk onderzoek voor jou relevant is? Neem dan contact met mij op.